Trendspaning

I Söndags ägnade jag exakt 5 timmar och 14 minuter åt att göra bilder till en konferans jag skall delta i på onsdag i Kalmar. Det finns två saker som nästan alla nyhetsbrev från UK och Usa handlar om och det är sociala media och m-shopping.

Inte EN artikel om logistik på 5 timmars läsande av alla de ledande nyhetsmejlen, är inte det skrämmande när alla vittnar om att en väl fungerande logistik är nyckel till framgång? Inte är det väl så att alla e-handllare har en så utvecklad logistik att det inte är värt att skriva om? Nej fler intressanta artiklar från ledande logistiker om hur retailföretagen kan bli effektivare och lönsammare och öka konverteringsgraden med en väl fungerande logistik.

Idag läste jag om hur varuhuset Nordstrom exponerar både sitt fysiska varuhuslager och sitt webshopslager för konsumenterna vilket gör att de med stor sannolikhet alltid har varan som konsumenten söker tillgänglig.

Skulle vara intressant att veta om svenska retailkedjor gör på samma sätt?

Kommentera

*