Dagens uppdatering från IRCE2012

Idag började det med tre varav två enastående Keynotes. Den ena var Walmart.com CEO och om den återkommer jag med ett mer rejält blogginlägg.

Den andra var Fareed Zakaria som gjorde en ekonomiskhistoria spaning som utmynnade i ecommerce värde för den globala utvecklingen. Den bästa föreläsaren jag lyssnat på i mitt liv.

Den tredje var Barnes & Nobles CEO som tyvärr sålde sin tablet NOOK väldigt mycket men det jag tog med mig var att istället för att följa efter vad Amazon gör satsar mycket på egenutveckling, egna ingenjörer och utvecklare som även brinner för läsning, expertkunskap och målgruppen studerande och barn. Jag tor absolut att Barnes & Noble kommer att lyckas behålla och ta en betydande marknadsandel och leva gott i många år till. Undrar bara vad som händer när en sådan läsplatta lanseras i Sverige. Hur går det då för Adlibris, Bokus och Bokia? Kommer de att kunna stå emot jättarna?

Efter keynotes har vi varit på spåret som handlar om multichnnel hela tiden.

Bullit points:

Dropshipping

Konsumentens årtionde

Bort med kanaltänk

Integrera och synliggör lagret i alla kanaler

Kunskap/expertroll

Agera och se lika ut i alla kanaler

och inte minst: Involvera alla i processen, överkommunicera internt.

säkert var det en massa till som sades men det kommer jag inte på just nu utan får återkomma till. Nu ska vi strax in och lyssna på: Creating a B-B Strategy, when a singlesite can and can´t serve both b2c and b2b

Återkommer i morgon em med ny rapport.

2 kommentarerKommentera →

  1. Imorgon har varit nu va? 🙂

  2. arne

     /  17 juni, 2012

    Ja det har det:)

Kommentera

*