Framtidens butik

Den 13 februari hade Dagens Industri ett ”Extra Fastighetsspecial” med underrubriken:

 ”Samarbete är ett måste för att lyfta cityhandeln

På själva sidorna ser jag dessa rubriker.

Läser alla sidor noga 32-36 men inte ord om Digitala kanalar eller e-handel.

Bara kampen mellan köpcentrum kontra cityhandeln, hyresmodeller, attraktiva lägen mm.

Det är hög tid för fastighetsägarna för både köpcentrum och Cityhandeln att ta tag i konsumentens ändrade beteende och hur man ska kunna hjälpa handlarna framåt med hjälp av nya digitala kanaler.

Få handlare vet och kan hur man ska förhålla sig till nedanstående bild

Och här räcker det inte att en massa konsulter och annat löst folk som jag själv är ute och talar om vart det är på väg. Fastighetsägarna måste också bidra med kunskap hur vi tillsammans kan vidareutveckla handeln och tillfredställa oss konsumenters krav på:

När, var och hur som helst 24/7

Här kan ni se en utmärkt video på hur framtidens butik kan tänkas se ut.

Och vad skulle fastighetsägaren kunna bidra med utifrån vad man ser i filmen tycker ni?

 

 

 

« Previous post

Kommentera

*