Kortfilmer mm från IRCE

Igår lades det ut ett antal korta videoklipp med lite slutsummering av IRCE.

Jag lägger alla här så kan ni se på dem i tur och ordning, ingen av dem är längre än drygt 4 minuter. Glöm inte heller att läsa och titta på de andra bloggpostena jag la upp under veckan.

Med ett par dagars perspektiv på konferensen där inga jättenyheter presenterades men där alla jobbar för fullt med att få ihop sina kanaler med fokus utifrån kunden så är jag mer än nöjd.

Jag anser och inser även att den digitala utvecklingen mot omnichannel i Sverige har tagit stora steg framåt  och att vi har närmat oss utvecklingen i US. 

Se bara på företag som Kicks, MQ, Hemtex, Stadium, StayhardCoolstuffHMOutnorth, Elgiganten, Nelly, Clas Ohlson  och många fler.  

Visst, Dermalogica (med sitt lojalitesprogram), Sephora (expertrollen), Free people (app och community), Joyus(video), Staples (Connect), Macys (Fullfill fom store)  med flera kanske har kommit längre i vissa avseenden men om vi alla jobbar hårt tillsammans framöver ska vi nog klara av den internationella konkurrensen bra. Det är därför viktigt att ha bra koll på vad som händer i omvärlden och ”steel with pride” de saker som är bra och framförallt fortsätta att vara innovativa och förändringsbenägna , då kommer vi konsumenter att vara mer trogna er.

Den här bilden från Martin på Hemtex får symbolisera vart vi är på väg!?

Skärmavbild 2014-06-17 kl. 13.03.28

Konsumenterna vill ha det tillgängligt snabbt och bekvämt.

Next post »

Kommentera

*