E-handelsquiz

Almedalen, festivaler, fotbolls VM, rosévin, grillning,  jordgubbar och en massa regn. Svenska sommaren bjuder på en härlig blandning av lite av varje, för er som vill ha lite rugn och ro mellan alla aktiviter tycker jag ska sätta sig bekvämt och göra denna lilla quiz som är hopknåpad från vår E-handelsrapport

årsrapport

Hur går det till?

Förslagsvis printar ni ut rapporten och letar upp rätt svar för respektive fråga och skriver ner ”rätt” rad i kommentarsfältet och skickar in.

Stolt segrare annonseras på Arnedagen den 4:e augusti och blir belönad med en Tårta 529_76bc3dcb39551a5de86b96516d309ece

Fråga 1. Hur mycket omsatte e-handeln under 2013?

1. 38 miljarder

x. 39 miljarder

2. 37 miljarder

Fråga 2. Vilken är e-handelsprognosen för 2014? (Svaret på denna fråga finner ni e-barometern Q1 2014).

1. 45,5 miljarder

x. 42,5 miljarder

2. 43,5 miljarder

Fråga 3. Hur mycket omsatte kategorien Hemelektronik totalt under 2013?

1. 8,8 miljarder

x. 8.2 miljarder

2. 8,7 miljarder

Fråga 4. Hur många procent av försäljningen inom kategorien Hemelektronik gick via Internet?

1. 22

x. 20

2. 21

Fråga 5. Vilken egenskap tycker flest konsumenter är viktigast när man ska välja butik att handla från?

1. Att utbudet är stort om de produkter man söker

x. Bra och tydlig information och bilder om varan

2. Att det är fria returer

Fråga 6. Hur stor var tillväxten för möbler 2013?

1. 23%

x. 27%

2. 19%

Fråga 7. Vilken är den enskilt viktigaste fördelen med att handla varor på internet istället för i en traditionell butik?

1. Jag kan handla när det passar mig.

x. Billigare.

2. Större och bättre utbud.

Fråga 8. Vilken kommun i Sverige har de mest aktiva e-handlarna?

1. Vilhelmina

x. Pajala

2. Storuman

9. Vilken typ av svenska hushåll handlade mest på nätet 2013?

1. Välbärgade barnfamiljer

x. Aktiva barnfamiljer

2. Fredagsmysarna

10. Vad är viktigast för att konsumenten ska känna sig trygg att handla från en sajt?

1. Sajten är märkt med Trygg e-handel

x. Tydliga kontaktuppgifter

2. Känt företag/varumärke

11. Hur många procent bläddrar och läser noggrant vid intresse produktkataloger och andra erbjudanden som kommer i konsumentens postlåda?

1. 29%

x. 31%

2. 30%

12. Vilken typ av produkt/kategorie är vanligast att man först researchar på nätet för att sedan köpa i en fysisk butik?

1. Hemelektronik

x. Kläder

2. Bygg/trädgård/verktyg

13. Hur många procent av konsumenten anser att det är mycket viktigt att de själva får välja hur de vill ha varan levererad?

1. 58%

x. 43%

2. 53%

Utslagsfråga: Hur många kuvert håller jag i handen?

brev

 Lycka till

 

« Previous post

Kommentera

*