Samspelet mellan fysisk och digital butik

”Omnichannel” växer så det knakar. I takt med att konsumenterna ställer större krav på tillgänglighet och att konkurrensen mellan e-handel och traditionell detaljhandel ökar så har Omnichanneltänket tagit rejäl fart och de flesta detaljhandelskedjor är på väg eller igång att realisera sina omnichannelstrategier.

Vi ser även att flera rena e-handelsaktörer startar fysiska butiker. Allt i syfte att skapa en sömlös köpupplevelse för konsumenten.

Vi har i flera rapporter tagit upp detta ämne och vi kommer att fördjupa oss i kommande rapporter och seminarier.

I senaste E-barometern kan ni bland annat läsa detta:

Skärmavbild 2014-09-20 kl. 09.32.39

På våra seminarier i Stockholm och Göteborg den 11:e och 12:e diskuterades detta ämne och vi har även spelat in några intervjuer på temat.

 

I nästa blogpost kommer jag att ta upp ”Mobilen en naturlig del av vår shoppingupplevelse.

« Previous post

Kommentera

*