Fortsättning emballage inom e-handel

Äntligen full fart igen efter en skön semester i Mora, som vanligt hade jag med mig en hel kasse med diverse rapporter mm som jag skulle läsa i lugn och ro och som vanligt förblev de olästa 🙂 men det är väl det som är meningen med semester att man ska varva ner och ladda batterierna för att kunna ge järnet på jobbet sedan.

Mitt förra inlägg handlade om emballage och det kommer även det här att göra. Jag skrev då att tänka hela köprocessen där emballaget är en del. Jag har även beklagat mig att inte de stora emballagetillverkarna intresserar sig tillräckligt för den växande ehandeln.

Men… Vilken lycka förra veckan när denna rapport landande i min brevlåda!

IMG_2276

Den är framtagen av BillerudKorsnäs i samarbete med design och innovationsbyrån NINE.

Äntligen ett stort förpackningsföretag som har tagit ett helhetsgrepp på emballagets roll i köpprocessen, den är framtagen utifrån en mängd intervjuer och fältstudier och är synnerligen läsvärd.

Här nedan en liten reklamfilm om rapporten som kan beställas här 

 

En av medarbetarna på BillerudKorsnäs är Ingrid Roth som har varit djupt involverad i rapporten och som även tillsammans med Amanda Råsberg skrivit detta läsvärda examensarbete

IMG_2278

Min förhoppning är att ni läser ovanstående rapporter och att vi alla som är involverade får en ännu större förståelse för att förpackningarna spelar stor roll i hela köpprocessen och som bidrar både till:

  • Kostnadsefiktivetet
  • Högre lönsamhet
  • Hög köpupplevelse

Kommentera

*