Betraktelser från Ehandelsforum 2015 #1 – Ian Jindal

Nu börjar allt från Ehandelsforum 2015 i Borås sjunka in mer och mer.

IMG_0007

Åtminstone för mig själv är det så mycket som händer en sådan dag att det är svårt att komma ihåg allt som var viktigt,  därför är det bra att man i efterhand kan hitta material från konferenserna och i lugn och  gå igenom presentationerna.

När det gäller Ehandelsforum hittar du det mesta här. Ett annat utmärkt sätt att hänga med vad som hände är att kolla in #eforum15 på Twitter.

Min första betraktelse från konferensen kommer här (och att mycket kan hända när man ordnar konferenser av den här digniteten).

Vi hade  tidigt tänkt oss en av (jag överdriver inte) världens främsta e-handelsexperter som talare och att leda en av panelerna på forumet nämligen Chefredaktören för Internetretailing Ian Jindal .

Novotel-Show_2009_013

Sagt och gjort, inga problem för Ian, han skulle gärna komma till Borås.

Vi har haft många kontakter under tiden och slipat på innehåll för hans föreläsning men…  plötsligt får jag ett Linkedin meddelande att han inte kommer att dyka upp. Ian skulle före Borås vara på en två veckors föreläsningsturne i bland annat Nya Zeeland och Australien men hade fått besked att de flyttat datumen för föreläsningarna vilket skulle innebära att han skulle komma till Borås två dagar försent.

Då börjar hjärnan gå på högvarv. Vad gör vi nu?

Vi stötte och blötte frågan i projektgruppen och bestämde oss för att en bra filmad intervju skulle kunna väga upp förlusten av att inte ha Ian IRL , så vi åkte över till ”ön” och intervjuade Ian i Londonmiljö.

Luta er nu tillbaka och häng med till London och 8.35 minuter av visdomsord! 

Det viktigaste Ian förmedlar i intervjun tycker jag är hur viktigt transparens och service är för en sömlös köpupplevelse.

Ca 3.40 in i filmen berättar Ian om när han skulle köpa ett par sneakers till sin dotter, hörde ni den historien?

Om inte tycker jag ni ska lyssna igen. Företaget han pratar om är Schuh, ett av Europas bästa omnikanalföretag och ett bestpractise för alla detaljhandelsföretag. Som Schuh driver omni så ska en slipsten dras.

Skärmavbild 2015-09-26 kl. 17.54.40

Här kan ni läsa artikeln med Sean där han pratar om hur viktig konsumentdriven logistik är för företaget.

Skärmavbild 2015-09-26 kl. 17.50.40

 

Jag åtkommer snart med betraktelse #2 från Borås

 

 

Kommentera

*