Socialt e-handelsföretag

Har haft förmånen att träffa  Fairtailor några gånger. Först på Scandinavian e-business camp och sedan på vårt kontor igår.

Det jag imponeras av är framförallt två saker: Att de stenhårt marknadsför sitt sociala engagemang, gör att de på ett mycket bra sätt positionerar sig i konkurrensen med andra företag som skräddarsyr skjortor. Denna positionering är superviktig för alla företag inom alla branscher inom e-handel, Det är inte bara att sätta upp en e-handel och tro att man kan sälja massor om alla butiker och utbud ser lika ut, det gäller att sticka ut och tala om varför de  skall handla just från dig och det har Fairtailor gjort på ett bra sätt.

SEC måttbeställde jag en skjorta och efter någon vecka damp den ner på hallmattan. Efter ytterliggare ca en vecka ringde de upp mig och frågade om jag var nöjd. Snacka om kundservice. Jag kunde då berätta att det var några detaljer som jag inte kände mig bekväm med och de har nu på ett snygg t sätt rättat till allt utan gnäll och jag är en nöjd kund som beställde min andra skjorta igår av:

Lina Stjern fd Konsertpianist numer e(re)tailor

Plötsligt blev det av en slump två inlägg i rad om skräddare på nätet. Nästa gång blir det nog en betraktelse av Fyndiq.se som verkar vara en intressant företeelse.

Sist men inte mins idag släppte vi e-handelsbarometern för andra kvartalet och den talar för sig själv, vilket fortsatt tryck det är i den svenska e-handeln

« Previous post

3 kommentarerKommentera →

  1. Läs e-handelsbloggens recension av The Fair Tailor!

    http://e-handelsbloggen.nu/2010/09/03/socialt-e-handelsforetag/ http://fb.me/GJS1kQy4

    This comment was originally posted on Twitter

  2. Mikael

     /  18 september, 2010

    Hej Arne
    Jag väntar spänt på skjortorna jag beställde i Malmö. Gillade Fair Tailor skarpt.

    Hälsningar Mikael i Borås

  3. Hej Jag har också en beställning liggandes, det blir sanningens minut för Fair Tailor när de dyker upp.
    Mvh
    Arne

Kommentera

*